Przejdź do głównej zawartości

Ale pycha! Pełno smaków dla dzieciaków - Katarzyna Biegańska, Katarzyna Lubaszewska

Wypożyczając tę książkę liczyłam, że znajdę w niej ciekawe przepisy na dania dla mojej niespełna dwuletniej córki. W końcu tytuł wskazuje, że potrawy będą dla dzieciaków. Nawet nie chcę mówić, jak wielkie było moje rozczarowanie, gdy w środku znalazłam przepis na naleśniki albo szaszłyki drobiowe. Być może za dużo oczekiwałam, ale wydaje mi się, że tak podstawowe przepisy zna każdy. Miałam nadzieję, że ta publikacja będzie jakimś powiewem świeżości w kwestiach kulinarnych. Tymczasem znalazłam receptury na dania powszechnie znane. Biorąc pod uwagę treść książki wydaje mi się, że może to być elementarz gotowania dla dorosłych, gdyż zaprezentowane tu dania mogą być spożywane zarówno przez małych, jak i dużych. Moja Karolcia raczej nie znalazłaby tu zbyt wiele dla siebie. Być może przedszkolaki albo dzieci wczesnoszkolne zjadłyby więcej wymienionych potraw.

Dużym minusem przynajmniej dla mnie jest także grafika książki. Przywykłam, że książki kucharskie opatrzone są zdjęciami gotowych potraw a tu mamy do czynienia z grafikami, które nie są ani ładne, ani czytelne. To czyni książkę nieco nieużyteczną, gdyż nie mogę nawet pokazać dzieciom jak wyglądają różne potrawy.

Czy ta książka ma jakieś plusy? Na pewno ciekawym rozwiązaniem jest układ graficzny. Książka jest bowiem podzielona na trzy części, które można przeglądać niezależnie od siebie. W ten sposób można tworzyć kombinacje dań. To fajne rozwiązanie, gdyż na jednej stronie mamy od razu trzy przepisy na dany dzień. Poza tym ciężko mi znaleźć jakieś zalety.

Podsumowując, "Ale pycha! Pełno smaków dla dzieciaków" nie przypadło mi do gustu. Cieszę się, że wypożyczyłem tę książkę z biblioteki a nie kupowałam, bo byłby to jeden z najgorszych zakupów w moim życiu.



Podsumowanie:
Typ książki: kucharska
Wiek czytelnika: dorośli i dzieci
Tematyka: kulinaria
Oprawa: twarda
Strony: papierowe
Moja ocena: 2/10

Komentarze

Najchętniej czytane

Plan dnia 20-miesięcznego dziecka

Plan dnia 19-miesięcznego dziecka

Plan dnia 18-miesięcznego dziecka