Przejdź do głównej zawartości

Steve Antony "Dobranoc, Panie Panda"

Kiedy pierwszy raz obejrzałam książkę to byłam rozczarowana. Niby światowy bestseller, a tak naprawdę ani treści, ani ładnych obrazków w niej nie ma. Kompletnie nie rozumiałam fenomenu tej publikacji. Dopiero wspólne czytanie z Karolcią otworzyło mi oczy z czym mam do czynienia.

"Dobranoc, Panie Panda" to książka obrazkowa, przeznaczona raczej dla młodszych dzieci. Moja córka ma niespełna dwa lata i bez problemu rozumiała zawarty w niej przekaz. Myślę, że trzylatek również będzie nią zainteresowany. Dla starszych dzieci może wydawać się już infantylna. Z drugiej strony nigdy nie jest za późno na naukę dobrych nawyków. Książka bowiem dotyczy wieczornych rytuałów. Razem z tytułowym Panem Pandą przygotowujemy się do pójścia spać. Myślę, że to dobra lektura dla dzieci, które mają problemy z myciem zębów albo niechętnie idą się kąpać. Na uwagę zasługuje także nietypowe zakończenie historii oraz postać drugoplanowego lemurka. To pierwsze może zachęcić do lektury starsze dzieci, zaś drugie - pokazuje pożądane społecznie wzorce zachowań. Przyznam szczerze, że zarówno ja, jak i córka chyba nawet bardziej polubiliśmy lemurka niż głównego bohatera. Wszystko dlatego, że Pan Panda wydaje mi się być strasznie znudzony życiem. Niemniej jednak, "Dobranoc, Panie Panda"  to dobra lektura. Nie ma wprawdzie pieknych ilustracji ani górnolotnych tekstów, ale dobrze prezentuje wieczorne rytuały, a o to przecież w tej książce chodzi.



Podsumowanie:
Typ książki: obrazkowa
Wiek czytelnika: 2-3 lata
Tematyka: wieczorne rytuały
Oprawa: twarda
Strony: papierowe
Moja ocena: 6/10

Komentarze

Najchętniej czytane

Plan dnia 20-miesięcznego dziecka

Plan dnia 19-miesięcznego dziecka

Plan dnia 18-miesięcznego dziecka